Dag 3: naar Hacienda Moravia

6 augustus 2014 - San José, Costa Rica

DSC00047[1]DSC00050[1]DSC00052[1] Dag 3:

We zouden al vroeg vertrekken uit San José. Met de bus gingen we onderweg naar een Haciënda in de middle of nowhere. Vanuit San José kwamen we geleidelijk aan in een steeds rustigere en bergachtige omgeving. Wat een verademing na dat drukke en vieze San José. Ruim vier uur rijden, meestal in de eerste versnelling door de onverharde, steile wegen de bergen in.

Onderweg lag er nog een luiaard (Sloth) in de berm. Die lag daar bepaald niet van het uitzicht te genieten, dus onze gids Carlos heeft hem met behulp van Harry terug in een boom gezet. Zelf was de luiaard daar niet echt enthousiast over, maar uiteindelijk…heel langzaam, snapte hij de bedoeling en hield hij de tak vast. Prachtig dier om te zien, maar onverwacht snel kon hij uithalen met die messen van nagels.

Onderweg ontzettend mooie vogels en vlinders gezien. Onvoorstelbaar wat een kleuren en variëteit. Na uren rijden kwamen we uit op een oase  van rust midden in een vallei. Een prachtige haciënda, volkomen verlaten van de buitenwereld omgeven door bergen en bossen. Een paradijsje, zo ontzettend mooi. Hier zouden we twee dagen blijven. Heerlijk in alle rust bijkomen van de hectiek van San José. Hier hoorde je niks behalve vogels en ’s nachts kikkers. Gelukkig maar want Harry had ontzettend hoofdpijn door de lange busrit en ik was de derde dag nog steeds grieperig en koortsig. Even rust.

1. Wim en Marion:
    7 augustus 2014
    Hoi daar. Ziet er geweldig uit daar. Mooi dat er zoveel te genieten valt. En leuk om te zien op de blog. Wel een beetje inefficiënt hoor, vissen vangen en ze dan weer terug gooien.

Zeg één zo'n puppy missen ze vast niet, die kan toch wel mee terug in de koffer zeker? Het lijkt mij (Marion) wel wat. Geniet van jullie vakantie.
    Wim en Marion