De eerste dag in San José

5 augustus 2014 - San José, Costa Rica

DSC_0013 Onze eerste nacht in ons hotel was wat onrustig. We hadden allemaal nog wat last van een jetlag. Behalve Harry was iedereen geregeld wakker. Gelukkig zou het vandaag nog een rustig dagje worden. Een beetje acclimatiseren en even winkelen in San José. Het ontbijt was fijn. Rijst met zwarte bonen en worst met allerlei soorten fruit. Ook kennismaken met de groep met wie we 3 weken op zouden trekken. Dat ging prima. Zowel de kinderen als wij zaten al snel te praten en koffie te drinken met de andere reisgenoten. Het lijkt een hartstikke leuke groep. De kinderen zaten al snel te kaarten en hadden het prima naar hun zin.

Nadat we ontbeten hadden zijn we met de gehele groep obv de gids (Carlos) naar de stad gelopen. Het was geen bijzonder mooie wandeling, want wat een lelijke stad is San José. Het is vies, ontzettend druk, veel rommel en chaos. We gingen een soort van bazaar in waar het mogelijk nóg rumoeriger was. Daar kregen we een drankje te drinken wat gemaakt is van een soort bes. DSC00035Erg lekker!!

Verder was het er een gekkenhuis en wilde wij graag zo snel mogelijk weg. Lois had voor de verandering weer eens honger en warempel er was een Mac vlakbij….Dat maakte een hoop goed. We zijn nog even met z’n vieren een museum in geweest, maar toen zo snel mogelijk rechtsomkeert richting hotel. Gelukkig maar want het begon geleidelijk aan steeds meer te regenen...

Daar gingen de kinderen in de jacuzzi. Het was inmiddels gestopt met zachtjes regenen….het hoosde. Een lumineus idee dus om de parasols te gebruiken. Zo konden ze heerlijk met z’n allen blijven badderen zonder nat te worden...DSC00039[1]